Gábi, děkuji!




Dnes mi přišla milá zpráva od mé kamarádky Lenky. Před pár dny mě poprosila o pár "vychytávek", jak fotit dětský maškarní ples. Sleduje mě už delší dobu a čte mé články o focení, tak využila v sobotu nejen to, co jsem jí poradila, ale i to, co se dočetla mezi řádky...

Lenka je ta, která mi předpověděla (zdál se jí o tom sen), že se vdám a stane se ze mne známá fotografka Gabriela Pausa. A tak jsem se s ní o mé know-how ráda podělila.


Ahoj Gábi, moc Ti děkuji za rady k focení. Nějak jsem se s tím poprala. Něco z toho i vyberu. A nejvíc mi pomohlo, když jsi říkala, že chceš, aby to lidem na fotkách slušelo a tím jsem se snažila řídit. A ejhle, ono se to pak vše krásně vezlo!


V posledním týdnu jsem fotila 3x a řídila jsem se myšlenkou, aby to focení bavilo mě i ty lidi. Začala jsem se víc naciťovat, napojila jsem se na ně, mluvila s nimi slovy i očima. Děsně mě to bavilo! Myslím, že i je.


A teď pointa, proč to píšu! Jedna maminka na dětském plese říkala Báře (šéfové), že mají moc milou a empatickou fotografku!!! Jako chápeš to? Byla jsem úplně dojatá. Technicky umím h... a ono přijde tohle!


Ano, úplně to chápu a znám ten pocit. Sama jsem byla dojatá z toho, co mi Lenka napsala. Byla to pro mě dokonalá zpětná vazba, že to, co předávám, má smysl. Že to přináší to, co zažívám při focení já sama.


Tohle mě dostalo a úplně mi to zvedlo náladu! Chtěla jsem Ti jen napsat, že to poslouchání závěrky je boží a takhle to dopadlo! A ještě jedna zajímavá věc - já jsem po tom napojení na lidi docela vysátá, hezky, ale jsem. Musím pak dobíjet. Jak tohle děláš?


Jo, to byla trefná otázka a na ní i jednoduchá odpověď: "Odpočívám." Ano, po každém focení potřebuji odpočívat. Kdybych jen "cvakala", nebylo by to třeba. Ale to "napojování se" vyžaduje hodně energie. A tak spánek, nožky hore… Hlavně si to dovolit.

Tohle je na tom celém nejlepší - předávat nejen fotografie, ale i zážitek. Je krásné, když zákazníci odchází z focení a aniž by viděli jedinou fotografii, už děkují a těší se na příště. Dostali totiž bonus navíc - zážitek. Pocit, že si někdo dal tu práci, aby jim to na fotce slušelo. Oslovil je, napojil se na ně a vyfotil je tak, aby z toho měli krásný pocit.

Díky, Leni, že jsi tak dobrá žačka! Jen tak dál. Přeji Ti, aby ti focení přinášelo jen radost. A nejen tobě...

Chcete i vy se naučit fotit tak, jak radím já? Můžete sledovat moji fanpage Když fotí žena, zajít na nějaký můj kurz focení (právě plánuji jeden víkendový o prázdninách) nebo mi napsat a koupit si e-book Když fotí žena.

Komentáře

Oblíbené příspěvky